Pengikut

Add to Facebook
Login with Facebook

Ahad, Ogos 28, 2011

28 Ramadhan 1432H , 28 Ogos 2011


Assalammualaikum...
Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah KurniaNya dapat aku menghirup udara segar di Shah Alam.. Tiba-tiba hari ni terasa nak update blog aku yang dah lama bersarang ni... hahah

Hari ini adalah hari terakhir aku berada di Shah Alam di bulan ramadhan tahun ini.. kalau umur ku masih dipanjangkan lagi , InsyaAllah dapat lagi aku kembali ke Shah Alam ini.. Sebentarnya lagi aku akan bertolak pulang menuju ke stesen bus seksyen 17 , dan perjalanan pulang ku ke Shah Alam - Kuala Terengganu jam 9.30mlm.. nampak nya malam ni x sempat la aku nak bersolat jemaah sunat terawih, malam ini adalah malam terakhir sunat terawih.. terasa sedih juga tak dapat tunai kan solah terawih yang last ni secara berjemaah.. InsyaAllah kalau sempat aku akan bersolat solo di mana2 hentian bus akan berhenti ...

Mengenai puasa kali ini, banyak dugaan yang aku terpaksa lalui..maklumlah umur dah makin meningkat dan tanggungjawab aku sebaik seorang pelajar, pekerja dan yang paling penting tanggungjawab aku kat famili aku.. Aku akan cuba jadi seorang anak yang baik kat ma n abah aku, .. rasanya tak sabar nak balik kampung, tapi cuma sedih sedikit sebab tahun ni dapat balik kampung pun last2 ramadhan... x sempat nak rasa berbuka sama-sama satu keluarga... mesti syoknya dapat makan satu famili.. kadang-kadang teringin nak makan ayam percik terengganu, bubuk lambuk .. rindu plak zaman-zaman dulu...
tp tahun ini seingat aku 4 kali je aku pi bazaar ramadhan... tapi setiap kali aku pi bazaar mesti aku teringgat kisah dulu2 yang aku pernah jadi seorng penjual air , martabak, nasi ayam ,nasi tomato , daging bakar, roti john ... bli ada je abg yang jual martabak sebut " martabak dua , 5 ringgit" teringat aku kisah aku jual martabak sampai abis ketika bazaar tahun lps... msti martabak tu abis dijual.. aku paham perasaan seorang penjual.. yang seronoknya barang kita dapat dijual tapi paling best nya abis dan orang kata sedap... tp kini semua tu tinggal kenangan.. hari ini dah 28 ramadhan .. aku pergi bazaar , semua yang aku beli makanan yang aku pernah menjual dulu... banyak gak nak makan ni.. makan pun sorang2 hari ni.. hahah.. terasa sedih gak.. tapi beberapa jam lagi dah nak balik kampung.. mesti kena gembira... hahah.. Kenapalah ramadhan kali banyak mengukir kisah-kisah lalu, betul-betul menguji ketabahan aku, semalam 27 ramadhan, aku solat terawih di Pusat Islam Uitm, teringat zaman-zaman 5 tahun aku berada di Uitm.. Zaman aku bersama-sama dengan Ombak 10, rindu kat member-member ombak10 yang kami bersama-sama menempuh suka duka pahit manis gembira kecewa .. macam macam yang kami lalui.. rindunya kat korang... tapi bila pergi ke PI , cuma syaf sahaja ..kalau dulu-dulu ramai student Uitm tapi kali ni sunyi .. maklumlah budak2 Universiti senorok bercuti panjang..  Kalau dulu di PI, banyak benda paling best time puasa ni, kat sini lah aku dapat makan n berbuka bersama Yang DiPertuan Agong, dapat kuih raya, duit raya pun aku dapat... Sultan Selangor pun aku pernah rasa makan bersama.. terasa bertuahnya pun ada... tapi semua itu memori ku 5 tahun yang lalu...

Time aku nak cari baju melayu raya, seronok nya aku tengok satu famili tu bershoping bersama-sama mak ayah... teringat zaman kanak2 dulu, memang seronok kalau dapat beli baju raya bersama-sama famili tapi kali ini berseorangan je.. rindunya waktu tuu...

Kalau nak bercerita, banyak lagi tak dapat aku nak kongsikan ramadhan kali ini... nampaknya waktu berbuka dah hampir, kalau di panjangkan umor dapat lagi aku berceloteh di sini..

Akhir kata aku ingin memohon maaf kepada semua salah silapku... 
Aku minta maaf... 
Aku minta maaf... 

Aku minta maaf 
Semua...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails