Pengikut

Add to Facebook
Login with Facebook

Isnin, September 21, 2009

Raya ooo Raya...




 Gambar family .. kuning oren
Dari kiri : Aku, kak long, Edi adik bongsu aku, Mak, Ayah, Kak Ira , Abang Epi

Raya ooo raya....erm... nampak nya raya tahun ni keluarga aku x cukup sorang.. hahahha... tinggal 7 je... kakak aku tahun ni x balik terengganu.. coz beraya dengan suami kat perak..
 Erm.. tema tahun ni raya warna kuning oren ..warna macam diRaja laa pulak... tahun ni seperti biasa macam tahun2 lepas pi beraya ke umah sanak saudara pada raya pertama...  sebelum pi beraya.. pi ziarahi kubur ...   Lepas tu rumah pertama pi beraya mesti la rumah nenek aku...memang wajib tiap2 tahun...dan beraya laa rumah sanak saudara dari pagi sampai laa petang...  fuuu penat gile beraya..

Tapi dalam beraya ada gak satu tragedi yang mengerikan... time 2 aku tengah drive  kete .. ternampk laa satu kemalangan jalan raya... dua orang budak bleh dikatakan budak sekolah rendah laa.. seorang budak terdampar ditengah jalan raya dengan dikepala darah banyak yang terkeluar dan satu lagi tercampak lebih kurang 4m dari situ.. aku tengok betul2 depan mata aku... naik bulu roma ble tengok, time tu kejadian tu baru je berlaku... kedua-dua budak 2 disahkan meninggal dunia.. kali kedua aku lalu situ lepas balik dari beraya.. pihak polis baru nak bawa mayat tu ke hospital.. lebih kurang 3 jam laa juga.. erm.. mesti mak ayah dia sedih coz kehilangan dua orang anak di hari raya... sedekah kan Al-fatihah utk mereka dan sesiapa saje.. AL-FATIHAH...




Ni gambar makanan di rumah nenek aku..
satay..laksa...ketupat pun ada..mcam2 ada




Ni gambar pak & mak saudara aku sebelah ayah sekali laa dengan nenek aku yang tengah 2



Raya kedua ...duk umah je ...rumah terbuka.. tunggu orang datang beraya umah kita.. seperti biasa laa .. kitaorang buat mee soto.. memang dah glamour dengan mee soto... so.. kena bangun awal laa kena siapkan cepat2 mee soto nie... sebelum sanak saudara ku datang menyerbu rumah ..masakan siap semua pada jam 9 pagi.. penat gak... kena potong ayam... bancuh jus manga & oren... goreng-menggoreng..


mee soto.. 


aku nak pi potong ayam tapi sempat lagi posing gambar



Okay laa tu sahaja crita aku utk hari raya pertama & kedua... tata..
Selamat hari raya..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails